Rozpoznawalność, to ważny element przyczyniający się do sprawnego funkcjonowania firmy. Dzięki rozpoznawalności, ludzie zapamiętują przedsiębiorstwo i chętniej korzystają z jego usług. Rozpoznawalność przekłada się na większy zysk i lojalność klientów. Jak zadbać o wizerunek marki?
Marketing online
Internet to potężne medium, w dzisiejszych czasach, właśnie „w sieci” marketing odnosi największe sukcesy. Za pośrednictwem internetu, z łatwością i bez dużego nakładu środków, dotrzemy do osób potencjalnych klientów.
Strona internetowa
Obowiązkowo należy zadbać o zachęcająca i przejrzystą stronę internetową, pełni ona rolę wizytówki. Od funkcjonalności naszej strony, zależy jakie wywrzemy pierwsze wrażenie. Nieintuicyjne i źle zaprojektowane strony, budzą u ludzi negatywne emocje, w efekcie są oni mniej skłonni skorzystać z oferowanych usług. Firma, która nie posiada własnej strony, przez część osób, może zostać uznana za niewiarygodną.
Social media
Portale społecznościowe to świetne narzędzia, do reklamy swoich usług i kontaktu z klientami. .
Najpopularniejszym kanałem komunikacji, jest Facebook – za pośrednictwem tego portalu, można trafić do szerokiego grona internautów, dzielić się informacjami dotyczącymi firmy i aktualnymi promocjami, a także zapoznać się z sugestiami klientów.
Portale branżowe i ogłoszenia
Firma, której zależy na rozpoznawalności, powinna reklamować swoje usługi, na portalach do tego przeznaczonych. Zamieszczanie ogłoszeń i aktywność na portalach branżowych, to sposób na trafienie do docelowej grupy odbiorców.
Marketing tradycyjny
Marketingowi internetowemu, nie można odmówić skuteczność, jednak nie jest jedynym sposobem promowania marki. Czasem najlepszą reklamą, jest powrót do korzeni i wykorzystanie starych, sprawdzonych metod.
Ekspozycja logo
Logo to podstawowy znak rozpoznawczy przedsiębiorstw, dlatego warto zadbać o estetyczny i zapadający w pamięć symbol graficzny. Logo powinno być eksponowane najczęściej jak to możliwe. Wiele firm umieszcza swoje symbole na gadżetach i przedmiotach codziennego użytku, starając się przy tym, aby owe przedmioty kojarzyły się z branżą danej działalności. Na przykład reklamując firmę z branży usług sprzątających, można zainwestować w wycieraczki z logo, które są zarówno elementem wystroju i systemem czyszczącym.
Działania lokalne
Stosunkowo niewielkim kosztem, można zakupić reklamy w lokalnej prasie i miejscowych stacjach radiowych. Podobnie w przypadku dystrybucji ulotek oraz umieszczania ogłoszeń na słupach i tablicach.Wbrew powszechnej opinii, te metody marketingowe wciąż są skuteczne.